سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسم اللهِ الرَّحمن الرَّحیم
جامی از فرهنگ
صفحه اصلی ای میل مدیر وبلاگ شناسنامه مدیر وبلاگ
یادداشت‏های پراکنده‏ی یک نوجوان سی و هشت ساله
یک نگاه
 عکس از مهر نیوز

یک سخن
در باب عاشورا آنچه که عرض مى‏کنم - البته یک سطر از یک کتاب قطور است - این است که عاشورا یک حادثه‏ى تاریخىِ صرف نبود؛ عاشورا یک فرهنگ، یک جریان مستمر و یک سرمشق دائمى براى امت اسلام بود. حضرت ابى‏عبداللَّه (علیه‏السّلام) با این حرکت - که در زمان خود داراى توجیه عقلانى و منطقى کاملاً روشنى بود - یک سرمشق را براى امت اسلامى نوشت و گذاشت. این سرمشق فقط شهید شدن هم نیست؛ یک چیزِ مرکب و پیچیده و بسیار عمیق است. سه عنصر در حرکت حضرت ابى‏عبداللَّه (علیه‏السّلام) وجود دارد: عنصر منطق و عقل، عنصر حماسه و عزت، و عنصر عاطفه. (مقام معظم رهبری)

آرشیو
بازدیدها
  • امروز جمعه 103 فروردین 10
  • بازدید کل 1351998
  • بازدید دیروز 9
  • بازدید امروز 2
پنج شنبه 85/12/10
ستاره‏ی راهنما داریم

دیروز در جمع خواهران دانشجوی بسیجی ِ عازم سرزمین نور بودم. خواهرانی که قلبشان با یاد شهدا می تپد و برای بازدید از مناطق مرزی جنوب و قدمگاه شهیدان، لحظه ها را می شمارند.

بعد از چند کلمه صحبت - از باب «هیچکس نبود این آمد» - خواهری که خود را معاونت آموزشی دانشکده معرفی کرد، چنین گفت:«جوّ خیلی بدی شده و ما خجالت می کشیم برای نام گذاری ها از اسم شهیدان استفاده کنیم!» در حالی که این جانب در عرایضم گفته بودم:«نور از تاریکی نمی ترسد و به محض ورودِ نور تاریکی از بین می‏رود.» و به خواهران محجبه‏ی بسیجی عرض کرده بودم:«مبادا از کثرت انحرافات و منکرات وحشت کنید. باید آن همه تأثیرگذار باشید که شما محیط را بسازید و مگر نه اینکه "جاء الحق و ذهق الباطل"؟ ...».

اما خواهر محترم مسئول که همراهی خودش را با کاروان زائرین قدمگاه شهیدان بعید می‏دانست، معتقد بود:«همه‏ی کسانی که به اصول انقلاب اسلامی پایبند هستند در حال دق کردن هستند.» به ایشان گفتم که ستاره‏ی راهنمای ما مقام معظم ولایت هستند و نظرشان در باره‏ی وضعیت فعلی و آینده‏ی کشور این گونه نیست، اما ایشان بر نظر خود پای فشردند تا به دلیل سخن‏رانی ِ دوست دیگری، رشته ی بحث قطع شد.

گاهی می بینیم که دانشجویانمان چقدر از مسئولین‏شان در درک موقعیت و تبعیت از ولایت فقیه جلوتر هستند و در هر حال باید قبول کنیم که ستاره‏ی راهنمای ما ولایت فقیه است و بازوی اجرایی منویات مقام معظم ِ ولایت ِ فقیه، بسیج می باشد. یاد و نام معمار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (رضوان الله تعالی علیه) جاودان باد که با تبیین جایگاه ولایت فقیه و دستور تشکیل بسیج، آینده‏ی انقلاب اسلامی ایران و جهان اسلام را بیمه کرد.



ای میل خود را وارد نمایید تا از به روز شدن این وبلاگ مطلع شوید.





Powered by WebGozar

 RSS 


ترجمه قالب توسط امیر عباس

فهرست یادداشت‏های این وبلاگ
ستاره‏ی راهنما داریم - جامی از فرهنگ
امیر عباس
فکر می‏کنم در زمینه‏ی تخصصی‏ام کارهای زیادی هست که باید انجام بدهم و هنوز کارم را آغاز نشده می‏دانم. با این امید زندگی می‏کنم که در آینده طرح‏های بی‏شمار ادبی و فرهنگی خود را به نتیجه برسانم. یادداشت‏های این وبلاگ ممکن است از سر دلتنگی و یا از روی نقد یا تحلیل باشند و در هر صورت سعی می کنم صبغه‏ی فرهنگی وبلاگ حفظ شود؛ فقط سعی می کنم، همین!